Óh, szent költészet, eltünél-e hát
E prózai világból már egészen?
(Madách Imre: Az ember tragédiája)
KÖZÖNSÉGTALÁLKOZÓK
A MITEM-előadásokat követően találkozhatnak a produkciók alkotóival, mely által mélyebb bepillantást nyerhetnek egy-egy előadás születésébe, és egyúttal lehetőség adódik, hogy megoszthassuk egymással és az alkotókkal a gondolatainkat, élményeinket, valamint föltegyük a látottakkal kapcsolatos kérdéseinket.
Eirik Stubø norvég származású, de Svédországban élő rendező, aki már három alkalommal járt a Nemzeti Színházban. Először az Amerikai Elektrát mutatta be az oslói Norvég Színház társulatával a 2017-es Madách Nemzetközi Színházi Találkozón (MITEM). Majd a tavalyi MITEM-en láttuk vendégül stockholmi rendezését, a Svéd Királyi Színház társulatával készített Egy nyári éj Svédországban című darabot.
Sajátos színházi nyelve magával ragadta a nézőket, rendezői stílusa új színnel gazdagította a Nemzeti Színház palettáját. Euripidész Médeia című tragédiájának budapesti rendezésével pedig már vendégrendezőként is bemutatkozott a Nemzetiben. Eirik Stubø tehát különleges kapcsolatot ápol a Nemzeti Színházzal, amit a norvég származású rendező régi munkatársa, Ölveczky Cecília dramaturg jelenléte is erősít.
A koronavírus-járvány miatt elmaradt MITEM-en sajnos nem láthattuk viszont Eirik Stubøt, de videointerjúnkból kiderül, mit gondol új otthonának járványkezelési módszereiről. Hogyan látja testközelből a nemzetközi sajtóban nagy port kavaró, a miénknél jóval engedékenyebb svéd védekezési modellt? Felfedez-e újabb könyveket, témákat a járvány okozta kényszerpihenő idején? És a minden színházrajongót érdeklő kérdés: mikor indulhatnak szerinte újra a színházak, és milyen hatással lesz a bezárkózásnak emberi kapcsolatainkra és színházba járási szokásainkra?