KÖZÖNSÉGTALÁLKOZÓK

A MITEM-előadásokat követően találkozhatnak a produkciók alkotóival, mely által mélyebb bepillantást nyerhetnek egy-egy előadás születésébe, és egyúttal lehetőség adódik, hogy megoszthassuk egymással és az alkotókkal a gondolatainkat, élményeinket, valamint föltegyük a látottakkal kapcsolatos kérdéseinket.

 

Biztosítsa helyét a 2024-es MITEM előadásaira - vásároljon MITEM bérletet! 

Vissza az előadásokhoz

Natalia Chylińska, Katarzyna Pastuszak

Performing Poland – Anatómia 16

Performing Poland – Anatómia

The Grotowski Institute

Rendező: Natalia Chylińska, Katarzyna Pastuszak

45 perc, szünet nélkül.

Natalia Chylińska és Katarzyna Pastuszak közös performance-a.
Az Anatómiában az alkotók egy anatómia óra közismert kliséit játsszák el. Megkérdőjelezik, mit képes látni a szem, milyen teret lát be a tekintet. Az érzékelést kiterjesztik az érzékeny fülre, egyúttal rögzítik a belső hangképek folyamatait is. Többszólamú anatómia után kutatnak. Az alkotók arra keresik a válasz, hogyan vetíthetjük ki pozícióinkat, és hogyan élhetjük meg önmagunkat – mint embert – nyitott folyamatként.

Anatómiák – két test, amelyet elnyel a föld, ahol már a legelső mozdulatok is tabuterületekre tévednek. Vetni, trágyázni, melegen tartani, óvni akarnak – átengedik magukon az emberi és nem emberi hatóanyagokat is. Figyelnek az egyének körülményeire – az apró személyes kataklizmákra, így megtalálják a közös hangot az ember által elpusztított természettel is.

Az Anatómia:
-hallgatózik és figyel a robbanásokra, amelyek szétszakítják a stagnáló rendszert,
-felmelegíti azt, ami befagyott az utak burkolatán, hogy a repedéseken átcsorogjon a víz,
-megérinti a testben kristályos anyaggá vált lerakódást, az összetett folyamatok felhalmozódott maradványait,
-spekulatív gyakorlatokat képez,
-közel hoz egymáshoz úgy, ahogy az politikai szinten nem működhet,
-kísérlet tesz arra, hogy beágyazódjanak egy olyan térbe, amely egyszer már megsértette az intimitás kényes szövetét.

„Az érintés élményét nehéz szavakra lefordítani és szinte lehetetlen kifejezni. Természete szerint ad hoc, mintha csak úgy akarna rögzülni, hogy közben kisiklik az értelmező címkézések közül és megtagad mindent, ami magyarázkodást eredményezhet. Mindenesetre nyilvánvalóvá teszi az érintés és a szavak közötti konfliktust.”
(Brach-Czaina Jolanta, Pastuszak K., „Az Értelem membránjai”, Varsó 2003, 59. o.).

Natalia Chylińska

Katarzyna Pastuszak

AKM
Artus Kortárs Művészeti Stúdió, Budapest
Natalia Chylińska

Natalia Chylińska

NATALIA CHYLIŃSKA, az Amareya Theatre & Guests Társulat művésze; az Amareya Művészeti Egyesület alelnöke; két alkalommal is elnyerte Gdańsk város ösztöndíját.
Művészi tevékenységének lényege a testtel és mozgással, ill. szöveggel végzett munka, valamint a hanggal és a vizuális anyagokkal történő konfrontáció. Fontosabb projektjei és előadásai: Anatomie (2021), Dom-Bieg-Dom 家 - 逃亡 - 家 (2020), (Po) hangok: Híd Lengyelország és Japán között (2019), As part of the dance: Wrzeszcz (2021), Anatomy of a Process – utóbbi Gdańsk város Kulturális Ösztöndíjának részeként; Invisible Cities 3.0; mozgásműhelyek Parkinson-kórban szenvedő emberek számára; Amareya_LAB workshopok. Munkatársa Menoko Mosmosznak (Ainu Nőszövetség, Szapporó) és Prof. Hiroshi Maruyamanak (CEMiPoS); az Ainu nők részvételével létrehozott előadások társalkotója.

Katarzyna Pastuszak

Katarzyna Pastuszak

KATARZYNA PASTUSZAK, táncos/performer; az Amareya Theatre & Guests Társulat rendezője; adjunktus a Színházművészeti Kutatások Tanszékén (Angolszász és Amerikai Tudományok Intézete, Gdański Egyetem); adjunktus a CEMiPoS-nál (Környezetvédelmi és Kisebbségpolitikai Kutatások Központja, Szapporó). Az „Ankoku butō by Hijikaty Tatsumi – a krízisben lévő test színháza (Universitas, Krakkó 2014) c. könyv szerzője. 2008 óta működik együtt rendszeresen japán művészekkel, akikkel művészeti projekteket hoznak létre Lengyelországban és Japánban. Legutóbbi előadásai: Anatomie (2021), Home-Run-Home 家 -逃亡 - 家 (2020), (Po) hangok: Híd Lengyelország és Japán között (2019), Cztery (2018), Deadman Eating Watermelon ス イ カ を 食 べ る 死者 (2018), Kantor_Tropy: COLLAGE (2016), Nomadka (2012). Előadásaival szerepelt többek között Grönlandon, Japánban, Norvégiában, Törökországban, Izraelben, Németországban, Franciaországban, Oroszországban és számos lengyelországi fesztiválon. 2017 óta dolgozik együtt Menoko Mosmosszal (Ainu Nőszövetség, Szapporó) és Prof. Hiroshi Maruyamaval (CEMiPoS); az Ainu nők részvételével létrehozott előadások társalkotója.

Vissza az előadásokhoz Oldal tetejére

Baskír Köztársaság, Belgium, Bulgária, Georgia, Görögország, Izrael, Luxemburg, Olaszország, Spanyolország, Szlovákia, Törökország