Vissza az előadásokhoz

Jan Fabre

Hiszek a szerelem legendájában

Hiszek a szerelem legendájában

Nemzeti Színház, Budapest, Magyarország

Rendező: Jan Fabre

1 óra, szünet nélkül.

Jan Fabre „Hiszek a szerelem legendájában” című alkotása egy levél formájában írt vallomás, melyben egy férfi szól szeretett kedveséhez. Mélyen személyes és lírai szöveg, amely a szerelem és az elengedés kettősségét vizsgálja. A darab az emberi önrendelkezés legvégső határát érinti: a saját életünk feletti döntés jogát. Fabre műve empátiával és mély tisztelettel viszonyul az élet, a szerelem és a halál misztériumához. Egy estén Lancelot lelép egy hídról – átlépve az életből a halálba. A korláton állva azon töpreng, miként zuhan majd alá élő teste. Vajon lebegni fog, dacolva a gravitációval, vagy elkerülhetetlenül a mélybe csapódik? Szavai szeretett hercegnőjéhez szólnak abban a végső, visszafordíthatatlan másodpercben, amikor átlépi a határt az öröklét felé.

Előadja: Ivana Jozic

Zenéjét szerezte és játssza: Alma Auer  
Dramaturg: Miet Martens
Fényterv: Wout Janssens

Szöveg, díszlet, film és rendezés
GH
Gobbi Hilda Színpad
2025. május 11., 19:00
Jan Fabre

Jan Fabre

Jan Fabre-t (Antwerpen, 1958) hazájában és külföldön egyaránt nemzedékének egyik legújítóbb, legsokoldalúbb művészének tartják. Közel 40 éve színházi alkotó, szerző és képzőművész. A határokat feszegeti minden műfajban, amellyel foglalkozik. Nagy mesterművét, a tragédia kultuszát dicsőítő, nagy sikerű Olümposz (Mount Olympus) című (24 órás) előadást 2015-ben alkotta. A görög tragédiák témáit feldolgozó, 24 órán át tartó mostre produkcióban 27 előadó lép fel. A Mitikasz-csúcs (Az Olümposz tetején) című 8 órás előadással Jan Fabre folytatja a görög drámák - a thébai mondakör, Oidipusz és Antigoné - feldolgozását. A Mitikasz-csúcs (Az Olümposz tetején) bemutatja, hogyan gondolkodik a színházról Fabre: a színház összművészeti alkotás, amelyben a szó átgondolt, funkcionális helyet kap a tánc, a zene, az opera, a színpadi elemek és az improvizáció mellett. A visszafogottság, amellyel Fabre a szöveget használja, a színházi alkotás új módszertanát hozza létre.

 

Vissza az előadásokhoz Oldal tetejére