Vissza az előadásokhoz

Jan Fabre

Hiszek a szerelem legendájában

Hiszek a szerelem legendájában

Troubleyn/Jan Fabre Társulat, Antwerpen, Belgium  

Rendező: Jan Fabre

1 óra, szünet nélkül.

Jan Fabre „Hiszek a szerelem legendájában” című alkotása egy levél formájában írt vallomás, melyben egy férfi szól szeretett kedveséhez. Mélyen személyes és lírai szöveg, amely a szerelem és az elengedés kettősségét vizsgálja. A darab az emberi önrendelkezés legvégső határát érinti: a saját életünk feletti döntés jogát. Fabre műve empátiával és mély tisztelettel viszonyul az élet, a szerelem és a halál misztériumához. Egy estén Lancelot lelép egy hídról – átlépve az életből a halálba. A korláton állva azon töpreng, miként zuhan majd alá élő teste. Vajon lebegni fog, dacolva a gravitációval, vagy elkerülhetetlenül a mélybe csapódik? Szavai szeretett hercegnőjéhez szólnak abban a végső, visszafordíthatatlan másodpercben, amikor átlépi a határt az öröklét felé.

Előadja: Ivana Jozic

Zenéjét szerezte és játssza: Alma Auer  
Dramaturg: Miet Martens
Fényterv: Wout Janssens

Szöveg, díszlet, film és rendezés
GH
Gobbi Hilda Színpad
2025. május 11., 19:00
Jan Fabre

Jan Fabre

Jan Fabre-t (Antwerpen, 1958) hazájában és külföldön egyaránt nemzedékének egyik legújítóbb, legsokoldalúbb művészének tartják. Közel 40 éve színházi alkotó, szerző és képzőművész. A határokat feszegeti minden műfajban, amellyel foglalkozik. Nagy mesterművét, a tragédia kultuszát dicsőítő, nagy sikerű Olümposz (Mount Olympus) című (24 órás) előadást 2015-ben alkotta. A görög tragédiák témáit feldolgozó, 24 órán át tartó mostre produkcióban 27 előadó lép fel. A Mitikasz-csúcs (Az Olümposz tetején) című 8 órás előadással Jan Fabre folytatja a görög drámák - a thébai mondakör, Oidipusz és Antigoné - feldolgozását. A Mitikasz-csúcs (Az Olümposz tetején) bemutatja, hogyan gondolkodik a színházról Fabre: a színház összművészeti alkotás, amelyben a szó átgondolt, funkcionális helyet kap a tánc, a zene, az opera, a színpadi elemek és az improvizáció mellett. A visszafogottság, amellyel Fabre a szöveget használja, a színházi alkotás új módszertanát hozza létre.

 

Vissza az előadásokhoz Oldal tetejére
Albánia, Belgium, Bulgária, Franciaország, Georgia, Görögország, Izrael, Japán, Kína, Lengyelország, Magyarország, Macedónia, Mexikó, Mongólia, Olaszország, Oroszország Románia, Szlovákia, Szerbia, Törökország