Vissza az előadásokhoz

Resurrexit Cassandra 16

Resurrexit Cassandra

Troubleyn-Jan Fabre Színháza, Antwerpen, Belgium

Rendező: Jan Fabre

Francia nyelven, magyar és angol felirattal

1 óra 20 perc, szünet nélkül.

A Resurrexit Cassandra című szólóelőadás középpontjában egy Kasszandra nevű női megváltó feltámadása áll. Ő papnő, sámán, szent asszony, jövőbe látó jósnő. Megannyiszor megmenthette volna a világot. Megóvhatta volna a legősibb mitikus várost, a büszke Tróját attól, hogy lángtengerbe vesszen megerőszakolt nők sikolyai és elvágott torkú férfiak hörgése közepette. Megjósolta édesanyja szomorú sorsát, Odüsszeusz hosszú bolyongását, Agamemnón meggyilkolását, aki rabszolgának és ágyasnak hurcolta el Trójából, és a saját halálát is... Kasszandra suttog, üvölt, sikoltozik, elismétli, amit oly sok éve tud, elmeséli a látnoki szemmel észlelt szörnyűségeket, ám mintha a pusztába kiáltana. Senki sem hallgat rá, senki nem hisz neki, mert a falu bolondjának, hisztérikus féleszűnek, révülő bolondnak nézik. 

Színész

Stella Höttler

 

Szerző: Ruggero Cappuccio
Díszlettervező: Jan Fabre
Jelmeztervező: Jan Fabre, Kasia Mielczarek
Koreográfus: Jan Fabre
Dramaturg: Mark Geurden
Zeneszerző: Arthur Lavandier

Rendező
GH
Gobbi Hilda Színpad
Jan Fabre

Jan Fabre

Jan Fabre-t (Antwerpen, 1958) hazájában és külföldön egyaránt nemzedékének egyik legújítóbb, legsokoldalúbb művészének tartják. Közel 40 éve színházi alkotó, szerző és képzőművész. A határokat feszegeti minden műfajban, amellyel foglalkozik. Nagy mesterművét, a tragédia kultuszát dicsőítő, nagy sikerű Olümposz (Mount Olympus) című (24 órás) előadást 2015-ben alkotta. A görög tragédiák témáit feldolgozó, 24 órán át tartó mostre produkcióban 27 előadó lép fel. A Mitikasz-csúcs (Az Olümposz tetején) című 8 órás előadással Jan Fabre folytatja a görög drámák - a thébai mondakör, Oidipusz és Antigoné - feldolgozását. A Mitikasz-csúcs (Az Olümposz tetején) bemutatja, hogyan gondolkodik a színházról Fabre: a színház összművészeti alkotás, amelyben a szó átgondolt, funkcionális helyet kap a tánc, a zene, az opera, a színpadi elemek és az improvizáció mellett. A visszafogottság, amellyel Fabre a szöveget használja, a színházi alkotás új módszertanát hozza létre.

 

Oldal tetejére

Algéria, Anglia, Belgium, Franciaország, Görögország, Grúzia, India, Japán, Kína, Lengyelország, Magyarország, Mexikó, Németország, Olaszország, Románia, Szerbia, Ukrajna