Vissza az előadásokhoz

Sardar Tagirovsky és Sényi Fanni ötlete alapján írta: Sényi Fanni

Figaro házassága avagy egy őrült nap emléke

Beaumarchais Egy őrült nap avagy Figaro házassága című drámája nyomán

Figaro házassága avagy egy őrült nap emléke

Nemzeti Színház, Budapest, Magyarország

Rendező: Sardar Tagirovsky

A MITEM-en angol felirattal

3 óra 30 perc, 2 szünettel.

Egy nem távoli, de távolinak tűnő jövőben Spanyolország nagyhatalommá vált egy A.I.DEN (Éden) nevű vállalatnak köszönhetően. A vállalat a mesterséges intelligencia fejlesztésével foglalkozik, elnöke egy 21. századi gróf. Az ő házában vagyunk. A grófnak, mint mindenkinek, vannak vágyai és félelmei. Vágyakozik személyi titkárának, Figarónak menyasszonya után. És képes bármilyen követ megmozgatni, hogy megszerezze, ami kell neki. A ház lakói, a vállalat munkatársai mindannyian saját megoldatlan vágyaik körül forognak és ennek egyik központi eleme Figaro. Figaro olyan, mint azok a lámpák, amelyek körül az éjszakai pillangók és bogarak repkednek, míg meg nem égetik szárnyaik és bele nem halnak az elérhetetlen fény vágyába.

Társadalmi helyzetekről, emberi játszmákról, színházról, szerelemről, költészetről, jövőkutatásról, nosztalgiáról, a mi világunkról szól az előadás, kapcsolatot teremtve Beaumarchais korának világával. Azóta sok minden történt. Egy hirtelen változó világ részesei vagyunk most. Elképzelhetetlennek tűnő helyzetek előtt állunk. Egy olyan kor vár ránk, ahol az idő és a tér fogalmát újra kell értelmeznünk. És éppen ezért egyre fontosabbá válik mindannyiunk számára a múlt, a gyökereink, az emlékeink. De a digitális forradalom közepette is létezik egy pár, Figaro és Suzanne, akik kilépnek a játszmák és a pletykák megszokott köréből. Beaumarchais humorával és kiváló szerkesztésű drámájával, részei leszünk Figaro álmának, újraéljük vele a múlt egy szeletét, Figaróval közösen játsszuk újra ezt az őrült napot.

Almaviva gróf, elnök, Éden Vállalat
Rozina grófné, a felesége
Figaro, a gróf személyi titkára, Éden Vállalat
Suzanne, a grófné szobalánya
Marcellina, bioszoláris építész, Éden Vállalat
Antonio, gondnok és kertész a gróf birtokán
Chérubin, a grófné keresztfia
Bartolo, agykutató, Éden Vállalat
Bazilio, zenetanár
Fanchette, szobalány, Antonio lánya
Pepitó Pepitánez, színész
Sebastián, MI kutató, Éden Vállalat
Domingo, tudatos-álom kutató, Éden Vállalat
Adam, az Éden Vállalat tulajdona
Eva, az Éden Vállalat tulajdona, Gésa

Szabó Nikolett

Díszlettervező

Dobre-Kóthay Judit

Jelmeztervező

Bajkó Blanka-Alíz

Zeneszerző

Katona Dávid

Zenei szerkesztő

Katona Dávid

Sardar Tagirovsky

Video

Nagy Bianka

Video effektek
Operatőr

Grátz Márk

Dramaturg

Sényi Fanni

Ügyelő

Dobos Gábor

Lencsés István

Súgó

Sütő Anikó

Rendezőasszisztens

Kolics Ágota

NSZ
Nagyszínpad
Sardar Tagirovsky

Sardar Tagirovsky

Kazanyban (Oroszország) született 1985-ben. A kilencvenes évek óta él Magyarországon. Színészetet tanult a Shakespeare Színművészeti Akadémián, a Budapest Bábszínház stúdiójában bábszínészként szerzett képesítést, majd a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetemen szerzett diplomát színházrendezői szakon, Bocsárdi László osztályában. A Sztanyiszlavszkij-Strasberg módszert tanulmányozta Budapesten és Rómában, Paolo Antonio Simioninál. Aktívan részt vesz színházi kísérletekben és alternatív színházi kezdeményezésekben, valamint rendszeres szervezője, illetve társszervezője különböző színészmesterség workshopoknak.

Első hivatalos színházi munkája, a Sepsiszentgyörgyön rendezett Meggyeskert, a 2015-ös POSZT-on elnyerte a közönségzsűri, három színésze pedig a legjobb alakításokért járó díjat. 2016-ban, Erdélyben megkapta a 35 év alatti rendezőknek adható Játéktér-díjat. 2016-ban, az általa rendezett Molière: Úrhatnám polgár című előadás öt díjat kapott a Magyar Színházak XXVIII. Kisvárdai Fesztiválján, 2018-ban, szintén Kisvárdán, három díjat nyert el a Chioggiai csetepaté című előadása, illetve ez a produkció kapta a Kritikusok díját is 2018-ban, a legjobb zenés/szórakoztató előadásként. 2017-ben Őze Lajos-díjjal tüntették ki a Gyulai Várszínházban a Zongota című előadás kapcsán, 2018-ban Mátyás Irén-emlékdíjat kapott a legjobb rendezésért, az Álom újratöltve című előadásért. 2019-ben a POSZT versenyprogramjában szerepelt Dosztojevszkij: Idióta című rendezése, amely két díjat hozott el a fesztiválról.

Oldal tetejére