Vissza az előadásokhoz

Csehov után szabadon.Három nővér 18

Csehov után szabadon.Három nővér

Július-együttes, Mejerhold Központ, Moszkva

Rendező: Viktor Rizsakov

Oroszul magyar szinkrontolmácsolással.

1 óra 30 perc, szünet nélkül.

„Egyesítheti-e magában egy előadás a tradíciót és az újítást? Ez a több mint száz évvel ezelőtt írt színmű lényegében még mindig feltáratlan és továbbra is „új dráma”-ként hat. Rólunk szól – azokról az emberekről, akik elveszítették a szeretet képességét. Talán magunk sem értjük, hogy mit is veszítettünk el valójában, hiszen folyamatosan a szeretetről beszélünk, de valahogy mégsem igazán tudunk szeretni.” (Interjú Viktor Rizsakovval – Afisha Daily)

Ez az előadás is azt példázza, mikor a kortárs színház a múltból merít, abban keresi támaszát. A Mejerhold Központ művészeti vezetőjének, Viktor Rizsakovnak két évvel ezelőtt végzett színészosztálya, amely jelenleg „Júliusegyüttes” néven működik, már a Moszkvai Művész Színház (MHAT) akadémiáján zajló tanulmányai alatt elkezdett foglalkozni a Három nővérrel. E művészi útkeresés eredménye lett ez az előadás, amely az egyik legismertebb orosz klasszikust a legkísérletezőbb moszkvai színház színpadán szólaltatja meg. Az előadás legfontosabb célja, hogy felújítsa a Moszkvai Művész Színház stúdió-jellegű működésének tradícióit és folytatója legyen az erre jellemző színészi-rendezői munkának. A Három nővért 1901-ben mutatták be először a MHAT színpadán, majd Nyemirovics-Dancsenko újította fel 1940-ben. Viktor Rizsakov projektje – utalás Nyemirovics-Dancsenko előadására, de már a 21. század kontextusában. És az előadást ugyanannak a színházi iskolának – a MHAT színházi akadémiájának - növendékei játsszák, akik 2016-ban végeztek, és a MHAT 9. stúdiójának tekintik magukat. (Az első stúdiót Sztanyiszlavszkij alapította, a harmadikat – Vahtangov, a „Hetedik stúdiót” Kirill Szerebrennyikov, a 8. stúdiót Dmitrij Brusznyikin)

Szereplők:

Azarian Stepan, Vasilev Roman, Dubra Artem, Ermoshkin Alexey, Kamanin Aleksei, Novosad Sergei, Obruchkova Irina, Pelin Ronald, Tukan Alevtina, Feofanova Varvara, Shadrin Sergey, Iuskov Nikita, Shmykova Varvara

 

Díszlet: Simonov Nikolay
Jelmez: Khrustaleva Anna
Dramaturg: Anton Pavlovich Chekhov
Video: Gusev Vladimir
Hang: Kuzmichev Ian
Fény: Birukov Maxim

Rendező
GH
Gobbi Hilda Színpad
Viktor Rizsakov

Viktor Rizsakov

Habarovszkban született 1960-ban. Elvégezte a Távolkeleti Művészeti Főiskolát, a Scsukin Színházi Főiskolát, valamint az Oroszországi Színházművészeti Akadémia (GITIS) doktori iskoláját. 1995 és 2001 között a Kamcsatkai Dráma- és Komédiaszínház művészeti vezetője lett. 2001 óta a Moszkvai Művész Színház (MHAT) akadémiájának rendező-tanára, 2012-től osztályvezető tanár, emellett a MHAT elismert rendezője is. Ivan Viripajev drámaíró-rendezővel együtt hirdették meg az „Oxigén” (Kiszlorod) színházi mozgalmat, mely jelentős hatást váltott ki a kortárs orosz színházi életben.  A 2002-ben elindított szentpétervári „Öt este” Vologyin Színházi Fesztivál alapító-igazgatója, 2012 óta pedig a moszkvai Mejerhold Központ művészeti vezetője. Színházi kurzusokat tart Németországban, Lengyelországban, az USA-ban, és Magyarországon. Számos díjnyertes előadás rendezője orosz és európai színházakban. Több jelentős európai fesztivál díjazottja (Torun-i Kontakt Fesztivál nagydíja, Arany Maszk-díj, „Új Dráma” fesztivál nagydíj, a POSZT-on a Fodrásznő című rendezése a legjobb előadás díját nyerte el). Színházpedagógiai munkásságáért 2011-ben Sztanyiszlavszkij-díjat kapott, 2014-ben Oroszország Érdemes művésze lett. 

Oldal tetejére