Vissza az előadásokhoz

Federico Garcia Lorca

A közönség 18

A közönség

A madridi Teatro de La Abadía és a Katalán Nemzeti Színház koprodukciója, Spanyolország

Rendező: Alex Rigola

Spanyol nyelven magyar felirattal.

1 óra 20 perc, szünet nélkül.

Kevés rendező meri színre vinni Lorca e szövegét, amely a spanyol költő legtalányosabb, legszürreálisabb, botrányos és forradalmi darabja, egyszersmind művészi krédójának sűrítménye. Lorca nekimegy a normáknak, a középszerűségnek, az intellektuális szűkösségnek, a konvenciók által lebénított művészetnek, színháznak. Ezekkel szembeállítja a „homok alatti színházat”, amely behatol az ember belső, bevallatlan tereibe, tiltott és sokszor szégyenteljes igazságaiba.

Ezt a színházat ragyogtatja ki a homok alól Alex Rigola rendező és társulata, egy totális színházat nyújtva számunkra, ahol a szöveg, a gesztusok, a színpadi játékban főszereplő zene, és a közönség is a mű alapvető partnereként, egységet alkotnak. A rendező nem egy interpretációt erőltet a darabra, hanem híven a lorcai szöveghez, kettős vonalát, a személyeset és a társadalmit végig megőrizve feltárja az alapkérdéseket: mire szolgál a színház? Mit keresünk a színházban? A valódi közönség, a darab anonim főszereplője, a társadalom metaforája, beépül a rendezésébe.

Az előadást 18 éven felülieknek ajánljuk!

Színészek/Actors: Nao Albet, Jesús Barranco, David Boceta, Juan Codina, Oscar de la Fuente, Laia Duran, Irene Escolar, María Herranz, Jaime Lorente, David Luque, Pau Roca, Jorge Varandela, Nacho Vera, Guillermo Weickert

Díszlettervező/Set designer: Max Glaenzel, Fény/Lighting designer: Carlos Marquerie, Jelmez/Costumes: Silvia Delagneau, Hangtervező/Sound designer: Nao Albet, Koreográfus/Choreographer: Pastor Bobo Laia Duran, Dramaturg/Dramaturge: Eleonora Herder, Rendezőasszisztens/Assistant to the director: Carlota Ferrer

Rendező

Alex Rigola

GH
Gobbi Hilda Színpad
Alex Rigola

Alex Rigola

Az 1969-ben Barcelonában született Àlex Rigola négy darabot állított színpadra a madridi La Abadía színházban. A Férjek és feleségek (Husbands and Wives) Woody Allen forgatókönyvén alapult, és a társulat két évig turnézott vele, de ő jegyezte Richard Dresser Jobb idők (Better Days) című előadását, O’Neill Utazás az éjszakába (Long Day’s Journey into Night) című darabját, és Jarry Übü királyát (Ubu Roi) is.

2003 és 2011 között Barcelona egyik legnevesebb színházában, a Teatre Lliuréban rendezett, ahol sok egyéb mellett színpadra állította a Macska a forró bádogtetőn című darabot, Peter Morgan Nixon-Frost című művét, Tom Stoppard Rock ’n’ Roll, amit a barcelonai színikritikusok a legjobb előadás és a legjobb női főszereplő díjával is kitüntettek. Díjesőt hozott az ugyanebben az időszakban színpadra állított 2666 is, amit Roberto Bolaño azonos című regénye ihletett. A Lliure-beli korszaka után szabadúszóként dolgozott tovább. Emlékezetes rendezése volt Shakespeare Coriolanus-a, illetve a Tragédia című darab, amely Nietzsche A tragédia születése című művén alapuló vizuális eposz, csakúgy mint a Rendőrpatkány (Police Rat) című darab, ami Roberto Bolaño novellája alapján született.

2010 óta Rigola irányítja a Velencei Biennálé színházi szekcióját.

Oldal tetejére