KÖZÖNSÉGTALÁLKOZÓK

A MITEM-előadásokat követően találkozhatnak a produkciók alkotóival, mely által mélyebb bepillantást nyerhetnek egy-egy előadás születésébe, és egyúttal lehetőség adódik, hogy megoszthassuk egymással és az alkotókkal a gondolatainkat, élményeinket, valamint föltegyük a látottakkal kapcsolatos kérdéseinket.

 

Biztosítsa helyét a 2024-es MITEM előadásaira - vásároljon MITEM bérletet! 

Vissza az előadásokhoz

William Shakespeare

MACBETH

MACBETH

Állami Zenés és Drámai Színház, Tbiliszi, Georgia (Grúzia)

Rendező: David Doiasvili

2 óra 20 perc, 1 szünettel.

Ha Shakespeare-re gondolunk, az első, ami eszünkbe jut: súlyos dráma és archaikus rímek. David Doiashvili Macbeth rendezése mindenestől felrúgja e hagyományt.
 

„Nem gyorsfagyasztva csomagolt, szintetikus és antiszeptikus műhorror, hanem valódi, szerves borzalom: vérmeleg, alattomosan terjedő, ragacsos és ragályos. Beletapad az emlékezetbe, átjárja a képzeletet … A Macbeth világa lidércnyomásos látomásvilág” – írta Shakespeare művéről Géher István. David Doiashvili Macbeth-rendezésében a színpadon néhány pad (a hatalom és halál libikókája) van csupán, ügyes fényjátékot látunk, amely mintha azt mondaná: az élet nem más, mint folyton változó árnyék, értelmetlen mese egy bolond szájából. A színészek hátborzongató táncot lejtő vigyorgó kabaréfigurák, akik megszólalásig emlékeztetnek napjaink politikusaira. Az előadás pedig, mintha egy középkori Bonny és Clyde történet volna, amelynek végén, a halálban egymásba kapaszkodik a két főhős. A Tbiliszi Állami Zenés és Drámai Színház Macbeth előadása jó néhány nemzetközi fesztiválon szerepelt már és számos díjat nyert.

 

“It is not a quick-frozen and pre-packaged, synthetic and antiseptic artificial horror, but real, organic terror: the blood is still warm, and it is spreading insidiously, it is viscous and contagious. It sticks in your mind and penetrates your imagination. The world of Macbeth is a nightmarish fantasy world”, wrote István Géher about Shakespeare’s play. In David Doiashvili’s Macbeth production, apart from some benches, the only objects on the stage (symbolising the see-saw of power and death), we see a skillful play with lights that seems to be saying that life is nothing but a constantly changing shadow, a tale told by an idiot. The actors are grinning cabaret figures performing a gruesome dance that reminds one of today’s politicians. The performance resembles a Bonny and Clyde story set in the Middle Ages that ends with the two protagonists clinging to each other in death. The Macbeth performance of the Tbilisi State Music and Drama Theatre has already been performed as part of several international festivals, and it has won several awards.

 

 

 

 

 

William Shakespeare:
Macbeth
Rendező: David Doiashvili
Tbiliszi Állami Zenés és Drámaszínház, Georgia (Grúzia)


WILLIAM SHAKESPEARE
MACBETH
Director: David Doiashvili
TBILISI MUSIC AND DRAMA STATE THEATER

Díszlet/scenography: David Doiashvili; Jelmezterv/Costume design: Anano Mosidze; Koreográfia/Choreography: Konstantin Purtseladze; Video projection: Nino Lapiashvili; Fényterv/Light design: Ia Nadirashvili

Színészek/Actors:
Tornike Gogrichiani; Alexandre Begalishvili; Tato Chakhunashvili; George Modzmanashvili; Imeda Arabuli; Kakhaber Kintsurashvili; Giorgi Vardosanidze; David Beshitashvili; Nanka Kalatozishvili; Buba Gogorishvili; Ana Aleksishvili; Nana Butkhuzi; Archil Sologhashvili; Tornike Gogrichiani; Alexandre Begalishvili; Tato Chakhunashvili; George Modzmanashvili; Imeda Arabuli; Kakhaber Kintsurashvili; Giorgi Vardosanidze; David Beshitashvili; Nanka Kalatozishvili; Buba Gogorishvili; Ana Aleksishvili; Nana Butkhuzi; Archil Sologhashvili.




Ha Shakespeare-re gondolunk, az első, ami eszünkbe jut: súlyos dráma és archaikus rímek. David Doiashvili Macbeth rendezése mindenestől felrúgja e hagyományt. A színpadon néhány pad, mint a hatalom és halál libikókája, ügyes fényjáték, amely mintha azt mondaná: az élet nem más, mint folyton változó árnyék, értelmetlen mese egy bolond szájából. A színészek, mint hátborzongató táncot lejtő vigyorgó kabaréfigurák, akik megszólalásig emlékeztetnek napjaink politikusaira. Olyan ez, mint valami középkori Bonny és Clyde történet, a végén a halálban egymásba kapaszkodik a két főhős. A Macbeth egy teljesen új értelmezése ez, minden idők egyik legjelentősebb előadása.

Rendező
NSZ
Nagyszínpad
David Doiasvili

David Doiasvili

Grúzia fővárosában, Tbilisziben született1971-ben, itt szerzett diplomát a Sota Rusztaveli Színház- és Filmművészeti Egyetem színházrendezői szakán. 1998-tól a Mardzsanasvili Szinház főrendezője, 2007 óta a Vaszo Abasidze Állami Zenés és Drámai Színház igazgató-művészeti vezetője. Olyan jelentős európai teátrumokban is dolgozott, mint a londoni Royal National Theatre, a leedsi Playhouse Theatre, a szentpétervári Mariinszkij Tyeatr, a rijekai Horvát Nemzeti Színház, valamint a Bukaresti Nemzeti Színház. Kétszer is elnyerte a legnevesebb grúziai színházi elismerést, a Duruji-díjat, a 2014-es MITEM-en látott Macbeth rendezése pedig a legjobb előadás díját kapta a világ egyik legjelentősebb fesztiválján, a kolumbiai Bogotában. A budapesti Nemzeti Színház repertoárjában: a Szentivánéji álom és a Cyrano de Bergerac című rendezései szerepelnek.
Oldal tetejére

Oroszország, Irak, Szerbia, Magyarország, Moldova, Litvánia, Franciaország, Bulgária, Georgia (Grúzia), Románia, Norvégia, Lettország, Törökország,